• FI
Uutiset
 

Pakkaussuunnittelu ei ole pelkkää kaunista pintaa

Tuotepakkauksen, kuten myös myymätelineen suunnittelussa pitää ottaa huomioon brändin tavoitemielikuva, jonka se haluaa olemuksellaan piirtyä kuluttajien mieliin.

Ostopäätökset tehdään myymälässä.  Myymäläteline on ratkaisevassa roolissa, kun tuotteiden myyntiä halutaan vauhdittaa myymälässä. Sen tulee luoda puitteet, jossa yksittäiset tuotteet pääsevät loistamaan ja herättämään kuluttajan kiinnostus.

Myymäläteline on brändinrakentamista myymälässä

Myymälätelineen pitää henkiä olemuksellaan yhtä paljon brändiä kuin tuotepakkaustenkin. Niiden pitää vastata muotoilultaan ja materiaalivalinnoiltaan siitä myytävien tuotteiden tavoittelemaa brändimielikuvaa.

Myymälätelineen suunnittelu alkaa asiakkaan toimeksiannosta, jossa määritellään tavoitteet hyllyn ulkopuolella tapahtuvan myynnin vauhdittajana. Suunnittelijana haluan tietää brändistä olennaisimman, miksi se on olemassa ja mitkä erottavat sen kilpailijoista. Näiden tekijöiden pohjalta syntyvät yksilölliset ideat toteutuksiin, millä kohderyhmän mielenkiinto saadaan heräämään myymälässä juuri tätä tuotetta kohtaan.

Nykyteknologia ja materiaalit mahdollistavat yksilölliset ratkaisut

Nykyaikaiset materiaalit ja teknologia mahdollistavat sen, että suunnittelija pystyy suunnittelemaan entistäkin yksilöllisempiä ja brändimielikuvaa vahvistavia myymälätelineratkaisuja. Myös käyttöön otettua telinettä voidaan uudistaa ja varioida kampanjakohtaisesti.

Muovin käyttö myyntitelineiden raaka-aineena on jo eilispäivää. Ekologisuus ja kierrätettävyys korostuvat nyt myös materiaalivalinnoissa. Pitkäaikaiseen käyttöön tarkoitettuja kestotelineitä valmistetaan metallista, mutta myös monia pahvista valmistettuja telineitä pystytään käyttämään pitkään. Pahvista valmistetut telineet voidaan lopuksi palauttaa kiertoon kierrätysraaka-aineen materiaalina.


Muotoilija Kaisa Pietilä on toiminut Adaran pakkaus­suunnittelijana vuodesta 2017 lähtien. Hän toimi aikaisemmin pakkaus­suunnittelijana A & R Carton Oy:ssä.
Kaisa voitti tänä vuonna pohjoismaisten pakkaus­valmistajien kilpailussa Scanstar-palkinnon Kotkamillsille suunnittelemallaan kartonki­kuppien keräyssäiliöllä.

9.4.2021
Avoimet työpaikat: Työnjohtaja

24.3.2021
Myyntipäällikkö Valkeakoskelle

12.2.2021
Adaran aaltopahvituotteille avainlippu

12.2.2021
Adara Pakkauksen tehdasuudistukset valmistuivat

22.1.2021
Avoimia kesätyöpaikkoja 2021

1.10.2020
Jari Linna Adaran myyntijohtajaksi

19.5.2020
Adaran pakkaukset turvaavat tuotannon toimivuutta kaikissa olosuhteissa

3.3.2020
Adara mukana Sign, Print & Pack –messuilla 11.-12.3.2020

11.2.2020
Avoimia kesätyöpaikkoja 2020

7.2.2020
Toimitusjohtajan katsaus tulevaan vuoteen 2020

17.1.2020
”Suunnittelija ei kahta samanlaista päivää näe” pakkaussuunnittelija Samuli Ruohomaa

12.12.2019
”Yhteistyö on meille molemmille tärkeää.” Olli Huttunen, FC Haka

3.12.2019
Tuemme Taysin uutta Lasten ja nuorten sairaalaa

25.11.2019
Adaran nimitysuutisia 12/2019

6.11.2019
Avoimia työpaikkoja 11/2019

1.11.2019
Tervetuloa EMPACK 2019 -tapahtumaan

1.10.2019
Adara mukana Alihankinta-messuilla

15.5.2019
WorldStar-palkintogaala

18.1.2019
Kesätyöntekijäksi Adaralle – hae 1.3.2019 mennessä

18.12.2018
Tulevaisuuden tekijät tehdasvierailulla

14.12.2018
Maailman parhaat pakkaukset valittiin. Adaralle nyt WorldStar 2018 –palkinto.

12.12.2018
Lahjoitimme Adaran joululahjarahat Hyvä Joulumieli-keräykseen

16.11.2018
Kaisa Pietilän suunnittelema kahvikuppien keräysastia palkittiin ScanStar 2018 -kilpailussa Tanskassa

13.11.2018
Yksilölliset myymälätelineet tuovat brändin esiin myymälässä

16.10.2018
Paluu tulevaisuuteen, jossa haasteet ratkaistaan yhdessä – Mikko Erma aloittaa Adara Pakkaus Oy:n myynti- ja markkinointijohtajana

13.6.2018
Se on pienestä kiinni – Kasvata myyntiä erottuvalla pakkauksella

24.5.2018
Teemme maailmasta paremman kahvikuppi kerrallaan

1.2.2018
Adara on solminut yhteistyösopimuksen SCA Containerboardin kanssa