ORDERTJÄNSTER.
FÖR ENKEL ORDERHANTERING.

ADARAS EFFEKTIVA ORDERTJÄNSTER

ORDERLÄGGNING ÄR EN DEL AV EN VÄLFUNGERANDE PACKNINGSPROCESS.

 

 

VILL DU LÄGGA EN ORDER?

MED VÅRA EFFEKTIVA ORDERKANALER KAN VI

  • automatisera en stor del av orderhanteringen
  • frigöra lokal- och personalresurser
  • effektivisera lageromsättningen
  • snabba upp leveranserna
  • undvika felinmatningar
  • möjliggöra orderläggning 24/7.

ADARASHOP ÄR EN KOSTNADSFRI TJÄNST DÄR DU LÄTT OCH SNABBT LÄGGER ORDER OCH GRANSKAR DIN ORDERHISTORIK

  • Lägg och granska order med vilken som helst webbuppkopplad enhet.
  • Du ser tillgängliga produkter och order samt orderstatus 24/7.
  • Separata orderrutor för förpackningar och ark.
  • Separat orderruta för produkter som ska lagras.

LOGGA IN PÅ ADARASHOP

ORDERMEDDELANDEN – DIREKT ORDERLÄGGNING FRÅN KUNDENS KÖPSYSTEM TILL ADARAS ORDERSYSTEM (MED ADARAS MESSAGEBROKER ELLER LIAISON TECHNOLOGIES)

  • Uppgifterna matas in i båda systemen på en gång
  • Färre felinmatningar
  • Snabbare orderhantering
  • Orderläggning 24/7
  • Före aktivering av ordermeddelanden
  • Kartläggning av systemberedskap
  • Identifiering av de produkter som ska beställas
  • Överenskommelse om avvikelser (ändringar, påskyndade, avbeställningar)

VMI (VENDOR MANAGED INVENTORY) – PÅFYLLNINGSORDER AUTOMATISKT TILL KUNDENS LAGER

VMI (leverantörsstyrda lager) innebär att vi levererar påfyllningsorder automatiskt till kundens förpackningslager utifrån lagersaldo och förbrukningsprognoser. Kunden registrerar de produkter som tagits ur lagret i realtid i sitt system.

  • Alltid rätt mängd förpackningar i lager
  • Effektivare lageromsättning
  • Ingen orderläggning – frigör personresurser
  • Ingen manuell orderläggning – inga felinmatningar

ORDER MED QR-KOD – FRIGÖR RESURSER OCH LAGRINGSUTRYMME

Varje produkt har en optimal orderkvantitet och en QR-kod. Orderläggningen är klar med några klick.

  • Färdigt definierade order – inga felaktiga uppgifter
  • Ingen manuell orderläggning – frigör resurser
  • Påfyllning beställs genast när lagerbrist uppdagas
  • Mindre förpackningslager; orderläggning 24/7

ASN (ADVANCED SHIPPING NOTICE) – ANKOMSTAVISERING TILL KUNDENS SYSTEM

  • Elektronisk fraktsedel (följesedel) från Adaras system till kundens system
  • Ankomstavisering om inkommande varor
  • Numret anges på fraktsedeln som streckkod som kan användas för att nå kunden
  • Varorna kommer fram snabbare
  • Streckkoden med SSCC-kollinummer kan anges på ankomstaviseringen och självfallet också på palletiketten
  • Implementering av ASN kräver systemberedskap/ett mindre implementeringsprojekt